Hier vind je een praktische handleiding voor de meest voorkomende taken in de ledenadministratie.
Ga naar www.nbf.bowlen.nl en klik op de button rechts op het scherm. Deze is op de afbeelding rood omcirkeld.
Vul je lidnummer en wachtwoord in. Het wachtwoord heb je ontvangen in de welkomstmail van de ledenadministratie van de NBF.
Om misbruik te voorkomen moet iedereen na de eerste keer inloggen direct een ander wachtwoord opgeven.
Het nieuwe wachtwoord moet je zelf bedenken en hiermee kun je voortaan inloggen in MijnNBF en in de BowlingApp. Wil je het wachtwoord wijzigen kun je dat zelf doen via het menu.
Om de werkzaamheden voor de ledenadministratie te kunnen verrichten, moet je genoemd staan in de gegevens bij de vereniging. Nadat je bent ingelogd onder je eigen lidnummer, staan in het navigatiescherm links meerdere keuzes:
Als je op Zoek leden klikt, links in het navigatiemenu, krijg je het onderstaande scherm te zien.
Leden kunnen hierin gezocht worden door het lidnummer in te geven. Is dit niet bekend, dan kun je kiezen voor achternaam, postcode of woonplaats. Het is mogelijk te zoeken in Alle leden (actieve leden en afgemelde leden), Actieve leden en Afgemelde leden.
Met deze functie kun je nieuwe leden aanmelden. Ook hier heb je verschillende keuzes. Als het iemand is die al eerder lid is geweest van de NBF en je hebt een pasnummer en de adresgegevens kun je optie 1 kiezen.
Als je de adresgegevens niet hebt maar wel een pasnummer, achternaam en geboortedatum kun je optie 2 kiezen. Is het een compleet nieuw lid, kies je optie 3.
Voor het opvoeren van een nieuw dubbellid heb je onderstaande gegevens nodig. Vergeet ook niet de ingangsdatum juist in te voeren.
Bij deze optie kun je de gegevens van de vereniging aanpassen. Het is belangrijk deze gegevens aan het eind van elk seizoen controleren.
Hebben er bestuurs- of functiewisselingen plaatsgevonden, pas deze aan in het systeem. Je kunt hier komen door op de verschillende tabbladen te klikken.
Klik om een bestuurslid, of in bovenstaande afbeelding het bowlingcentrum, toe te voegen op ZOEK.. Selecteer dan één van de getoonde leden of, zoals in dit geval, het bowlingcentrum.
Als je klikt op Facturatie kom je in een submenu met verschillende opties om facturen te maken voor de verenigingsleden. We lopen ze op deze pagina stuk voor stuk langs.
We beginnen met Tarieven. Hier vind je de tarieven van de NBF van het lopende seizoen. Je hebt hier ook de mogelijkheid je eigen tarieven per seizoen in te vullen.
In dit menu kun je drie voorkeuren aangeven:
1. Alleen actieve leden tonen die voldoen aan filter
2. Stuur e-mail vanuit MijnNBF naar:
- Adres van de persoon die de ledenadministratie doet
- Adres van de vereniging
De NBF verstuurt e-mails op het moment dat er een factuur klaarstaat of dat een nieuw lid geaccepteerd is. Je kunt zelf kiezen naar welk e-mailadres dat bericht gestuurd moet worden.
Let op: als er bij vereniging geen e-mailadres genoemd staat, wordt alsnog het adres van de persoon die de ledenadministratie doet gebruikt.
3. Betalingsconditie facturen
In dit vakje kun je een tekst opgeven welke automatisch onder de facturen gezet wordt.